خانه گستر

مجله ساختمان

شرکت تولیدی خانه گستر

پیشرو در صنعت ساختمان سازی و انبوه سازی از سواحل زیبای خزر تا آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس

افزایش ساختمان سازی و پیش خرید خانه

پروژه آسمان البرز

ساختمان سازی و انبوه سازی به چه معناست؟

امروزه و با گسترش شهر نشینی در جوامع امروزی ساختمان سازی نیز به شدت افزایش پیدا کرده است. نیاز به مسکن یکی از نیازهای ضروری انسان است. با توجه به قیمت بالای زمین های شهری، تعداد مجتمع مسکونی در شهر ها به شدت افزایش پیدا کرده است. انبوه سازی دقیقا همان ساخت و ساز مجتمع های مسکونی به صورت انبوه و گسترده است. پروژه ساختمانی که قرار است به صورت انبوه اجرا شود، به این صورت است که در یک مکان خاص تعداد زیادی ساختمان های شبیه به هم و کنار هم ساخته می شوند. تقریبا می توان گفت ساخت و ساز این نوع ساختمان ها به نسبت سایر مجتمع های دیگر سریع تر اتفاق می افتد. اما این به این دلیل نیست که در ساخت و ساز اصول ساختمان سازی در نظر گرفته نشود. دریافت مجوز انبوه سازی باید توسط مراجع قانونی و نظام مهندسی تایید شود. در واقع می توان گفت انبوه سازی زیر نظر این دو سازمان انجام می شود.

 

پیش خرید خانه

بسیاری از کسانی که قصد خرید خانه دارند اما نمی توانند به صورت یکجا هزینه خرید خانه را پرداخت کنند اقدام به پیش خرید خانه می کنند. زمانی که شما یک واحد از مجتمع مسکونی در حال ساخت را پیش خرید می کنید، مبلغ کمی را به عنوان پیش خرید به کارفرما پرداخت می کنید و طبق قراردادی که بین شما منعقد می شود، کارفرما موظف است در موعد مقرر واحد مسکونی را به شما تحویل دهد. اکثر کسانی که ساختمان سازی می کنند، پیش از به اتمام رسیدن کار ساختمان، واحدهای آن را پیش فروش می کنند. این کار هم می تواند به نفع کارفرما باشد و هم به نفع شخصی که واحد مسکونی را پیش خرید می کند. البته ناگفته نماند که پیش خرید فقط مختص واحدهای مسکونی نیست. شما می توانید واحدهای تجاری و اداری را نیز پیش خرید کنید. در طی زمانی که روند ساخت و ساز ساختمان ادامه دارد، شما می توانید مابقی هزینه خرید ملک را فراهم کنید و تا به اتمام رسیدن کار ساختمان آن را پرداخت کنید.

مجتمع مسکونی الغدیر 

در هنگام پیش خرید خانه مراقب سودجویان باشید

امروزه و با توجه به افزایش قیمت زمین و واحد های مسکونی، قدرت خرید مردم برای خرید مسکن به شدت کاهش یافته است. از این رو کسانی که ساختمان سازی می کنند قبل از به اتمام رسیدن کار ساخت و ساز اقدام به پیش فروش واحدهای مسکونی می کنند. افراد بسیار زیادی که همیشه به دنبال یک فرصت برای خرید مسکن هستند، اقدام به پیش خرید خانه می کنند تا بلاخره صاحب خانه شوند. روی صحبت ما با شمایی است که قصد دارید یک واحد مسکونی را پیش خرید کنید. معمولا کسانی که ساختمان سازی می کنند، واحدهای نیمه آماده و یا آماده نشده را به صورت تقریبی و حدودی به شما پیش فروش می کنند. این مشکل برای بسیاری از کسانی که یه اصطلاح خودشان یک واحد مسکونی با قیمت مناسب پیش خرید کرده اند، به شدت پیش آمده است که بعد از عقد قرارداد و گذشت چند ماه متوجه شدند خانه ای در کار نبوده و مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار گرفته اند. قبل از اینکه اقدام به پیش خرید خانه کنید باید به خوبی در مورد سوابق کاری کارفرما و یا شخصی که فروشنده واحد مسکونی است، تحقیق کنید. شما باید یک قرارداد بسیار کامل و موثق با طرف حسابتان منعقد کنید و در آن حتی ریزترین جزئیات را ذکر کنید. بهتر است برای انجام این کار قبل از هر اقدامی با یک کارشناس و متخصص مشورت کنید و تمام مراحل را با دقت طی کنید.

 

مزایای پیش خرید خانه

اگر شما از شخصی که ساختمان سازی می کند یک یا چند واحد پیش خرید کنید می تواند برای شما منافع بسیار زیادی در بر داشته باشد. اول اینکه شما با توجه به عدم تکمیل شدن واحدتان آن را پیش خرید می کنید و این باعث می شود تا با قیمت بسیار مناسب تری صاحب واحد مسکونی شوید. طبیعتا بعد از اتمام ساخت و ساز و تکمیل شدن مجتمع مسکونی، قیمت واحدها بسیار بالاتر می رود. بنابراین شمایی که از قبل واحد را پیش خرید کردید با قیمت بسیار مناسبی صاحب خانه می شوید. یکی دیگر از مزایای پیش خرید خانه این است که شما می توانید در تمام مراحل ساخت و ساز نظارت داشته باشید و تمام اجزا و قسمت های خانه تان را به سلیقه خودتان انتخاب کنید. در واقع تماما سلیقه شما در ساخت خانه دخیل است. این مزیت موجب می شود تا دیگر شما مجبور به صرف هزینه های اضافه برای تغییرات دلخواهتان نباشید. از دیگر مزایای پیش خرید واحد مسکونی این است که شما حتی در مراحل زیر سازی ساختمان نیز نظارت دارید و می توانید در هر مرحله کیفیت مصالح و کیفیت ساخت و ساز را ارزیابی کنید. با توجه به افزایش ساختمان سازی شما می توانید حتی به عنوان پس انداز برای آینده خود و یا فرزندتان نیز واحد مسکونی پیش خرید کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.