خانه گستر

مجله ساختمان

شرکت تولیدی خانه گستر

پیشرو در صنعت ساختمان سازی و انبوه سازی از سواحل زیبای خزر تا آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس
خرید خانه

رازهایی درباره اینکه چگونه خانه دار شویم؟

با توجه به مشکلات اقتصادی که پیش رو داریم امروزه خرید خانه برای اقشار ضعیف جامعه و بخصوص جوانان کم درآمد به یک رویا تبدیل شده است. اجاره نشینی دردسرهای خاص خودش را دارند. کسانی که مستاجر هستند، هر ساله از این بنگاه به بنگاه دیگر به دنبال خانه با شرایطی که دارند، می گردند. اما به راستی کسانی که اجاره نشین هستند چه زمانی باید صاحب خانه و مسکن شوند؟ با توجه به شرایط فعلی کشور چگونه می توان اقدام به خرید خانه کرد؟ و بسیاری از این قبیل سوال ها که امروزه ذهن افراد اجاره نشین را به شدت به خود درگیر کرده است و برای آنان به یک دغدغه تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با رازهایی درباره اینکه خانه دار شوید، آشنا کنیم. در ادامه این مطلب با خانه گستر همراه باشید.

خارج از شهرهای بزرگ خانه بخرید

یکی از مرسوم ترین روش ها برای خانه دار شدن، خرید خانه در حومه شهرهای بزرگ است. شهرهایی که به واسطه وجود مشاغل دچار ازدحام و در ادامه آن درگیر گرانی و تورم بیش از حد شده است. معمولا یکی از کارهایی که افراد برای خانه دار شدنشان انجام میدهند مهاجرت به شهرهای کوچک اطراف کلانشهرها است بدین منظور که در حومه زندگی و در شهر بزرگ کار کنند. خب این مهاجرت میتواند موقت و بسیار هم سودمند باشد. از این جهت که شما میتوانید با یک مبلغ خیلی کمتر نسبت به شهرهای بزرگ خانه بخرید! چند سالی را همانجا زندگی کنید و در آینده برای تعغییر منزل خود برنامه ریزی کنید.

پیش خرید مسکن

روش مرسوم دیگر که هم پس انداز به حساب می آید و هم سرمایه گذاری، پیش خرید خانه است. این روش شما را با مبلغی بسیار کمتر و در بلند مدت صاحب خانه میکند. در مدتی که خانه را پیش خرید کرده اید میتوانید با مدیریت مالی که در ادامه به آن پرداخته میشود، اقساط خانه پیش خریدی خود را پرداخت و صاحب خانه رویایی خود شوید.

 

خرید خانه

خرید مسکن با آینده نگری

آمار اجاره نشینی در شهرهای بزرگ بسیار افزایش یافته است. در گذشته با کمی پس انداز کردن و قرض گرفتن پول از آشنایان میشد یک مسکن مناسب خرید اما امروزه چنین روش هایی دیگر کارایی ندارند و جوابگوی خرید منزل نیستند. امروزه خرید خانه فقط با شیوه صحیح مدیریت مالی و آینده نگری امکان پذیر است. با توجه به نوع درآمدتان بهتر است برای مدتی موقت محل زندگی تان را تغییر دهید و در مناطقی که بهای اجاره قدری ارزان تر است، خانه بگیرید. این روش می تواند یکی از شیوه های صحیح مدیریت مالی باشد. همگی می دانیم با مخارج و هزینه های بالای زندگی امروزی، نمی توان از روی حقوق دریافتی مبلغی را پس انداز کرد. حتی اگر هم امکان پس انداز از روی حقوق دریافتی شما باشد، مبلغ قابل توجهی نخواهد بود. شما باید از روش هایی استفاده کنید که طی یک مدت کوتاه ارزش پولتان را چند برابر کند. اگر شما پس اندازهای خود را در حساب های بانکی که به آنها سود مشارکت تعلق می گیرد، واریز کنید می توانید ظرف مدت کوتاهی ارزش پول خود را چند برابر کنید. شما می توانید با تلاش کردن و مدیریت کردن بر روی مخارج و هزینه های خود، مبالغ بیشتر را پس انداز کنید و قدم به قدم به هدف خود نزدیک تر شوید.

خرید اقساطی خانه

حقوق و درآمد بسیاری از افراد به گونه ای است که جایی برای پس انداز باقی نمی گذارد. چاره این افراد چیست؟ آیا آنها باید از فکر خرید خانه منصرف شوند؟ خیر این گونه نیست. یکی دیگر از روش های خرید مسکن، دریافت وام های خرید مسکن است. شما می توانید برای درخواست وام به بانک ها مراجعه کنید و خواستار دریافت وام شوید. زمانی که شما اطمینان دارید که توانایی بازپرداخت وام را دارید، می توانید با دریافت وام برای خرید مسکن اقدام کنید. اگر مبلغ وام دریافتی کفاف خرید مسکن را نمی دهد، شما می توانید این مبلغ را در حساب بلند مدت سرمایه گذاری کنید و هر ماه سود آن را دریافت کنید در این مدت تمام تلاشتان را بکنید تا مبلغی را نیز خودتان پس انداز کنید و بعد از گذشت چند وقت می توانید برای خرید مسکن اقدام کنید. تنها موضوعی که باید همیشه مد نظر قرار دهید این است که نا امید نشوید و برای رسیدن به هدف خود مصمم باشید. زمانی که شما بر روی هدفتان متمرکز شوید می توانید با اراده و عزم راسخ تری برای خرید خانه اقدام کنید.

 

خرید خانه

بازسازی ملک قدیمی روشی برای خانه دار شدن

یکی از روش های دیگری که می تواند شما را صاحب خانه کند، بازسازی خانه قدیمی است. در این روش شما می توانید بدون دردسر صاحب خانه شوید. کارفرما مراحل ساخت و ساز و نوسازی ملک قدیمی شما را شروع می کند و شما می توانید با خاطری آسوده منتظر آماده شدن خانه تان باشید. امروزه انبوه سازی یکی از روش های خانه دار شدن است. کارفرما یا شخصی که انبوه سازی می کند در قبال ملک قدیمی شما یک یا چند واحد مسکونی به شما می دهد. شما می توانید پس از اتمام کار واحدهای خود را بفروشید و با دریافت تسهیلات اقدام به خرید خانه مستقل کنید. حتی می توانید در همان واحد مسکونی زندگی کنید و با آینده نگری شروع به پس انداز کنید.

جمع بندی نهایی

زمانی که شما تصمیم خرید مسکن را داشته باشید می توانید با مشورت گرفتن از افراد باتجربه اطرافتان روش های بسیار زیادی را برای این کار پیش بگیرید. بسیاری از روش ها هستند که می توانند ظرف مدت کوتاهی شما را صاحب خانه کند فقط کافیست تا کمی فکر اقتصادی خود را به کار بیندازید و از کوچکترین پس انداز و سرمایه تان برای چند برابر شدن ارزش آن استفاده کنید. متاسفانه با وضع اقتصادی حاکم بر کشور ما، پول نقد ارزشی ندارد و در مدت کوتاهی ارزش آن چند برابر پایین می آید. شما می توانید پول نقد خود را به سرمایه هایی مانند طلا، زمین، ماشین و… تبدیل کنید و برای خرید مسکن آنها را بفروشید. در این صورت ارزش مالی دارایی شما حفظ خواهد شد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.