خانه گستر

مجله ساختمان

شرکت تولیدی خانه گستر

پیشرو در صنعت ساختمان سازی و انبوه سازی از سواحل زیبای خزر تا آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس
واحد مسکونی

ویژگی‌های یک واحد مسکونی خوب چیست؟ راهنمای انتخاب خانه‌ی مناسب

فرقی نمی کند که درصدد خرید خانه هستید ویا اجاره آن! انتخاب یک واحد مسکونی مناسب همیشه یکی از دغدغه‌های افراد بوده و آن‌ها را با چالش‌های بسیاری روبرو کرده است. دقت داشته باشید که انتخاب یک واحد مسکونی مناسب نیازمند توجه به برخی از مسائل است. در ادامه این نوشتار از سایت خانه گستر، برای شما این دست از مسائل را ذکر خواهیم کرد تا از آن‌ها مطلع شوید و در زمان انتخاب خانه خود به آن‌ها توجه داشته باشید.

 

بودجه‌ای که در دست دارید

برای انتخاب یک واحد مسکونی خوب باید بدانید که چه میزان بودجه در اختیار دارید و می‌توانید در این راستا هزینه کنید. با توجه به بودجه مورد نظر می‌توانید از خود سوالاتی را بپرسید؛ مثلا با این بودجه قرار است در کدام محله خانه خود را خریداری کنید؟ چه متراژ واحدی را برای خرید مدنظر دارید و یا اینکه تعداد خواب‌هایی که نیاز دارید بهتر است چند تا باشد. سپس پاسخ‌هایی که مد نظر دارید را به هر یک از سوال ها بدهید و بر اساس آن‌ها واحد مسکونی مناسب با نیازهای خود را خریداری کنید.

 

محله‌ای که برای زندگی مد نظر دارید

محله خوب از جمله نکات بسیار مهم در انتخاب یک واحد مسکونی است. همسایگانی که قرار است با آن‌ها در یک ساختمان باشید و یا حتی همسایگانی که در محله زندگی می‌کنند، بسیار مهم هستند. از همین جهت توصیه می‌شود محله‌ای را انتخاب کنید که از نظر امکانات خدماتی و رفاهی کامل باشد تا در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی راحت و کامل داشته باشید.

 

متراژ مناسب برای خانواده

متراژ واحد مسکونی بعد از تعیین بودجه از دیگر موضوعات مهمی به حساب می‌آید که باید به آن توجه شود. شما باید بر اساس موضوعاتی چون میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید و همچنین تعداد اعضای خانواده خود متراژ مناسبی را برای زندگی انتخاب کنید. البته اگر می‌خواهید متراژ بزرگ‌تری را داشته باشید ولی بودجه کافی ندارید، می‌توانید به‌جای یک واحد مسکونی نوساز از واحدهایی که چند سال از ساختشان می‌گذرد استفاده کنید.

 

استحکام ساختمان

برای انتخاب یک واحد مسکونی باید به نکاتی از جمله نوع ساختار و مصالحی که در آن به کار رفته است و استحکام بنا توجه داشته باشید. همیشه مشاورین املاک و صاحب واحد مسکونی اطلاعاتی را در اختیار خریدار قرار می‌دهند، اما این به تنهایی کافی نیست و توصیه می‌شود که برای انتخاب یک واحد مسکونی از یک مشاور آشنا به ساختمان کمک بگیرید تا نکاتی که شما به آن‌ها دقت نکرده‌اید را به شما یادآوری کند.

 

واحد مسکونی

نمای ساختمان

پس از آنکه از استحکام بنا و مسائلی همچون ضد زلزله بودن و مقاومت در برابر حوادث طبیعی مطمئن شدید، باید ظاهر بنا را در نظر بگیرید؛ زیرا قبل از اینکه داخل واحد مسکونی شما دیده شود، این بنای ساختمان است که با ظاهری زیبا می‌تواند به ارزش واحد مسکونی شما اضافه نماید. توصیه می‌شود واحد مسکونی را انتخاب کنید که نمای آن از سنگ است؛ چرا که امکان نظافت و تمیزی آن به راحتی فراهم می‌شود.

 

ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وقتی می‌خواهیم داخل ساختمان شویم باید محل رفت‌وآمد خیلی باریک نباشد و در ورودی از پهنای خوبی برخوردار باشد تا در موقع جابجایی وسایل با مشکل مواجه نشویم و همین‌طور ویو خوبی برای رفت و آمد داشته باشد.

 

تعداد طبقات

تعداد طبقات در ساختمان برای انتخاب یک واحد مسکونی همیشه مورد توجه بوده است، زیرا ساختمان‌هایی که تعداد طبقات زیادی دارند، قطعا مشکلاتی را در بر خواهد داشت که ساختمان‌های کم طبقات کمتر با آن‌ها مواجه خواهند بود. در کل برای خرید یک واحد مسکونی بهتر است نه طبقه اول را انتخاب کنیم نه آخرین طبقه، زیرا طبقه اول همیشه با سر و صدای ورود و خروج مواجه است و طبقه آخر هم به دلیل مشکلات عایق‌کاری پشت‌بام اغلب با مشکلاتی روبه رو خواهد شد.

 

داشتن پارکینگ اختصاصی

داشتن یک پارکینگ اختصاصی برای هر واحد مسکونی نیاز است. حتما در نظر داشته باشید که پارکینگ باید در سند دقیق ذکر شده باشد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین از پذیرفتن پارکینگ مشاع خودداری کنید؛ چرا که همیشه مشکلاتی را پیش رو دارد و می‌تواند برای شما دردسر درست کند.

***

دقت داشته باشید که موارد نام برده شده تنها در قالب توصیه هستند و این شما خواهید بود که در آخر واحد مسکونی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در انتها امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات کاربردی را در اختیارتان قرار داده باشیم و شما بتوانید از نکات گفته شده استفاده کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.