خانه گستر

مجله ساختمان

شرکت تولیدی خانه گستر

پیشرو در صنعت ساختمان سازی و انبوه سازی از سواحل زیبای خزر تا آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس

بررسی مزایای آشکار و نهان مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت

منظور از مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت به معنی عقد یک قرارداد بین طرفین در زمینه ساخت و ساز انواع پروژه های مسکونی، اداری و تجاری است. در این قرارداد تمامی موارد قانونی و نکات مهم ذکر می شود. طرفین بعد از امضا قرارداد باید به آن پایبند باشند و طبق آن عمل کنند. به طور کلی مشارکت در ساخت می تواند مزایای بسیار زیادی برای طرفین داشته باشد؛ در صورتی که هر دو طرف به قرارداد منعقد شد کاملا پایبند باشند. به عنوان مثال اگر شما یک ملک قدیمی و بلااستفاده دارید، و در عین حال توانایی بازسازی و ساخت و ساز آن را ندارید، می توانید با مشارکت با یک کارفرما و یا پیمانکار به سود دهی بالا برسید. حتی شاید شما برای یک قطعه زمین نیز این تصمیم را بگیرید. در این مقاله با ما همراه باشید تا جزییات این موضوع را بررسی کنیم.

مزایای مشارکت در ساخت

شما از طریق مشارکت می توانید در ساخت و ساز به سود دهی بالایی برسید. اگر قرارداد مشارکت به خوبی تنظیم شده باشد و منافع هر دو طرف به یک اندازه در آن در نظر گرفته شده باشد، مشارکت پرسود خواهد بود. شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا مشارکت برای ساخت به نفع صاحب ملک و یا بنا است؟ این سوال تقریبا سوال تمام کسانی است که تصمیم دارند برای ساخت و ساز خانه، مجتمع تجاری و اداری و… مشارکت داشته باشند.

مشارکت در ساخت

اولین و اصلی ترین مزیت مشارکت در ساخت می تواند مقاوم سازی ساختمان باشد. اگر شما صاحب یک ملک فرسوده و قدیمی هستید، از طریق مشارکت می توانید ملک قدیمی را به یک بنای محکم تبدیل کنید. این در حالی است که شما هیچ گونه بودجه مالی ندارید و نمی توانید برای این کار سرمایه گذاری کنید. نحوه مشارکت برای ساخت و ساز این گونه است که ملک فرسوده و قدیمی باید مقاوم سازی شود و حتما ضد زلزله ساخته شود. بنابراین شما خیالتان از بابت استجکام بنا راحت است.

مورد بعدی که مزیت مشارکت به حساب می آید، افزایش سرمایه شما است. اگر شما توان مالی برای بازسازی ملک قدیمی خود را نداشته باشید، به ناچار باید با قیمت بسیار پایینی آن را بفروشید. بهترین راه برای حفظ و همچنین افزایش سرمایه شما در چنین شرایطی مشارکت در ساخت است. با انجام این کار به سرمایه شما افزوده می شود. با انجام چنین مشارکتی شما می توانید صاحب چند واحد مسکونی شوید. این موضوع می تواند سرمایه شما را چند برابر کند.

یکی دیگر از مزایای مشارکت برای ساخت و ساز این است که بدون صرف هیچ هزینه ای ملک شما به یک ساختمان نوساز و مدرن تبدیل می شود. اغلب ساختمان های کلنگی و فرسوده فاقد امکانات رفاهی مناسب هستند. زمانی که شما از طریق مشارکت ملک خود را بازسازی کنید به روز ترین امکانات را در واحد مسکونی خود خواهید داشت.

 

آیا می توان بعد از مشارکت واحدهای مسکونی را فروخت؟

بعد از به پایان رسیدن قرارداد مشارکت بین شما و کارفرما، شما کاملا صاحب اختیار هستید و می توانید واحدهای مسکونی که متعلق به شما است را بفروشید. تصور کنید اگر تصمیم داشتید ملک فرسوده خود را بفروشید، فقط ارزش زمین ملک نصیب شما می شد؛ زیرا هیچ کس برای بنای کلنگی هیچ پولی پرداخت نمی کند. زمانی که شما فقط پول زمین را در اختیار دارید، آیا می توانید برای خود مسکن تهیه کنید؟ قطعا خیر! زیرا ارزش مسکن چند برابر ارزش زمین است. زمانی که شما در چنینی شرایطی مشارکت در ساخت را انتخاب می کنید، می توانید بعد از تکمیل شدن واحدها، یک یا تعدادی از آنها را بفروشید و در مکان دیگر خانه بخرید. حتی می توانید پول خود را در زمینه های دیگر سرمایه گذاری کنید تا در مدت کوتاهی به سود بالا دست پیدا کنید.

مشارکت در ساخت

مشارکت در واحدهای تجاری و اداری

گاهی اوقات موقعیت مکانی ملک فرسوده و قدیمی شما مناسب ساخت و ساز واحد های تجاری و اداری است. به دلیل تغییر بعضی از کوچه ها و خیابان ها به مرور زمان، بعضی از ملک های کلنگی در مسیر خیابان های اصلی و یا فرعی های شلوغ و پر رفت و آمد قرار می گیرند. در چنین شرایطی اگر شما توان ساخت و ساز ندارید می توانید از طریق مشارکت با کارفرما و یا سرمایه گذار، ملک خود را به یک ساختمان اداری و یا تجاری تبدیل کنید. در این صورت شما سرمایه خود را چند برابر کردید و ظرف مدت کوتاهی می توانید تعدادی واحد تجاری و یا اداری داشته باشید. این نوع مشارکت در ساخت یکی از بهترین نوع مشارکت است که می تواند بنای قدیمی شما را ظرف مدت کوتاهی به یک سرمایه بزرگ تبدیل کند. حتما در نظر داشته باشید قبل از امضا هرگونه قرارداد باید به خوبی در مورد خط به خط قرارداد تحقیق کنید و بدون آگاهی کامل آن را امضا نکنید. تمامی مواردی که در قرارداد ذکر می شوند می تواند منافع شما را تهدید و یا تضمین کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.